Nu ska ni få höra på min lilla historia om för dem senaste timmarna, jag hade som sagt fixat i ordning mig i det tidigare inlägget och sen var det raka vägen ner mot tåget. När tåget väl hade åkt så var det som vanligt förseningar och sånt trevligt nynäshamns tåget brukar bidra med. Så tåget fick inte gå snabbare än 70 km/h. Det var ju bara pinsamt att sitta där med tanke på att jag springer snabbare än vad tåget körde. Så det skulle bli en halvtimmes försening beräknade jag så då skulle jag bli sen till skolan. Vi hade en lektion idag så istället för att komma när halva lektionen hade gått beslutade jag mig för att hoppa av tåget och åka hem istället. Jag hoppade av i ösmo och väntade en kvart i busshållsplatsen. Väl i nynäshamn tänkte jag passa på att kolla upp lite priser och kolla när man kan ta livmoderhalscancer sprutan. På sjukhuset var dem jättetrevliga men så kommer man till apoteket och ska fråga om pris för en annan ”produkt” så är dem bara så himla otrevliga. Hemskt tråkigt faktiskt, så det förstörde min dag lite. Men nu har jag äntligen kommit hem istället för att tänka på otrevligheter bad jag min farfar, när han väl var inne i Nynäs att köpa med sig 11 bitars lax sushi. Så nu är han på väg hit med det. Jättegot ska det bli!!

Tänkte bara tipsa om det nya läppbalsamet från ”Eos” som har doft av sommarfrukt och ger en härligt len känsla. Har haft den ett tag nu och den är väldigt skön att ha på vintern just då när det är som kallast och det kan vara bra att fukta läpparna lite extra. Sen kan jag inte låta bli att gilla den gulliga ägg formen på den. Ni hittar den på Kicks för 89:-

