Goddag, äntligen har vi fått fredag närmare oss. Nu är första lektionen avklarad och jag hoppas på att hela dagen går snabbt samt att jag lämnar in svenskan och engelska arbetet i tid. Igår var jag hemma sjuk och lyssnade på lite jul musik. Jag har kommit in i lite jul stämning men inte fullt ut. Just därför blir det Lucia nästa vecka på tisdag, mosters lilla favorit ska gå i luciatåget så det ska jag kolla på. Sen har vi inte inrett ett jota i vårat hus, förutom några torra pepparkakor på en vägg som mamma så fint hängt upp. Idag är det älskling som gäller. Längtar!! Ska försöka sova ut också, en gång för alla. Men först: En skoldag att prestera på till 100. Idag vill jag baka chokladbollar med pärlsocker på. Jag längtar så efter att timmarna ska gå som apansson och att nästa vecka och veckan efter går super duber snabbt. Otaggad man är inför ett jullov då! För att inte tala om själva julafton och Julklapparna.

