Godmorgon eller goddag, vad som än passar dig bäst. Sitter i skolan och väntar på att få göra ett diskussionssamtal med min mentor och svenska lärare tillsammans med min grupp. Måste säga att jag inte är väl förberedd trots att jag läst sidorna i lasermannen. Men å andra sidan är jag inte mycket för en talare, däremot kan jag skriva några stenkast bättre. Men i alla fall, igår gick jag runt lite i nynäshamns centrum medans jag väntade på bussen. Gick förbi bokhandeln, sjukhuset, kicks och konsum. Det slutade med att jag köpte en del om det ens är värt att nämna? Men jag gjorde en riktigt bra insats genom att köpa 2 böcker. Mitt minne för tillfället denna korv morgon är äppelmos så tyvärr tyvärr kommer inte jag ihåg böckernas namn. Så fort jag har kommit hem berättar jag det. Idag väntar en lång dag, min morgon var inte strålande sol. Jag gick upp klockan 5, fixade allt och gick iväg till bussen. Efter en halvtimmes väntan i mörkret utan en enda lykta och 5 bilar körande förbi mig gav jag upp. Bussarna var självklart inställda och av någon konstig jävla anledning så klassas detta ”snökaos” som just ”snökaos”. Herregud, rena rama badvädret ju! Men tycker det är förjävligt att det inte kan komma en enda buss. Okej, så detta slutade med att jag ringde pappa så han fick köra mig till nynäs. 40 minuter sen till allt kom äntligen gullmarsplans bussen från nynäshamn. Men 20 minuter sent kom jag i alla fall, kunde ha varit värre. Så fort jag kommer dit är det 3 tjejer i klassrummet och efter ett tag kommer det fler. Alla dessa bor i stockholm och så fort dom har satt sig på stolarna så börjar dom prata om snöovädret och hur hårt det drabbat dom. Förlåt men detta är småpotatis, tycker dem borde skämmas. Finns alltid möjligheter till att fixa en utväg för att komma till skolan. Aja okej. Sen måste jag bara säga att jag absolut inte klarar av närhet från andra okända människor tex – när man är i bussen och dom står så nära att man kan känna dess andedräkt eller tom rör en. Jag måste få skriva lite sånt härnt klagprat eftersom att detta är min blogg och senast jag kollade var det inte förbjudet att klaga så oj vad jag ska klaga här! Okej hur som, det är torsdag idag vilket innebär att helgen väntar imorgon! Ska bli så himmelskt skönt att få helg. Så jag ska städa mina lådor, mublera om och röja runt i rummet så fort jag får lite ledig tid. Inte för att jag är en upptagen människa men man har alltid saker man ska göra, typ som att ligga i sängen och kolla på gossip girl en hel dag. Känner verkligen att jag måste börja träna nu också, bah men får vell ha friskis vid sidan av så länge tills jag betalat för kortet. Skulle må så sjukt mycket bättre med lite träning. På lördag ska jag jobba också! Alltid har man behov av lite extrapengar så ska bli bra. Nej, nu känns det som om jag har skrivit strunt för hela året så jag slutar nog just precis här. Over and out.
Ps. Lägg märke till den stora texten på bloggen – den är speciellt gjord för ett blinda.

