Godmorgon måndag, i tid och form sittandes i skolan är jag glad trots att det är en ny vecka framför oss. Den gångna helgen har varit skön, jag har jobbat och tjänat in kosing trots den korta arbetstiden, tagit tag i mitt rum, städat och mublerat om så det är tip topp! Jag har fixat in ny bra musik på mobilen så det enda stället jag säkerligen vill infinna mig på just nu är i ett gym eller på någon slags träningsaktivitet. Känns som om det mer än gärna får hända något nu gällande min vikt, problemet är inte att det inte går utan att jag inte ens försökt. Jag vet, hur många gånger har hon inte skrivit detta då? Men se upp i gatan för nu kommer det bli träning här framöver. Jag och sara är enade om att det är slutfläskat för våran del.
Efter jobbet i lördags tog jag mig ett bad i varmt vatten, boken – 14 år till salu följde med och nu är den färdig läst. Den var hemsk men en lärorik bok på ett mycket konstigt sätt, jag har nu i alla fall tagit del av alla hemskheterna som hände och jag har faktiskt kommit igång med min läsning. Faktum är att jag är en riktig jäkel på att läsa böcker. 2 dagar tog det och snipp snapp slut nu var den sagan slut. Ja, jag har inte rast utan det är grupparbete som gäller men tyvärr är det annat som röjer runt i huvudet på mig, sara och fanny. Brottslighet och invandring – here i come.

Boken jag läste i helgen, hemsk men bra. Värd att läsa!

Boken jag just påbörjat, verkar väldigt charmig och rolig. Gillar den starkt!

