Godkväll, sitter på pappas nya bärbara dator på rummet och skriver på sidan om på min Fairy Tale berättelse i Engelskan. Har nya sängkläder som luktar himmel och ett nytt överkast. Har städat rummet så nu mår jag bra igen. Känns förövrigt helt okej att gå till skolan imorgon, ska verkligen ta tiden till att göra alla mina rester så att jag bara kan dra ett streck över dom sedan och njuta utav ett ensamt lov bestående av träning och utan min älskade. Han ska nämligen åka till afrika av någon konstig anledning. Så istället för att sörja och tycka synd om mig själv ska jag ta mig i kragen och göra spontana saker och bara sånt jag känner för. Ja utöver en fullspeckad vecka med träning och gym såklart!

I helgen har jag spenderat mycket tid på heron city av alla ställen. I fredags efter skolan mötte jag upp älsklingen i gullmarsplan och blev upphämtad av fadern, sen så fick vi den trevliga ideen att åka till heron. Ringde syster och frågade om vi skulle kolla på bio eftersom att hon dagen innan hade ringt och frågat om jag ville se bio. Så på den vägen var det, en kompis till pappa kom också. Jag och hellenuski såg på Remember Me, hon hade velat se den så länge så jag gick med på det. Älskling, pappa och valter såg på en annan. I fredags var det förövrigt beräkningsdatum för bebisen i hellens mage. Så snart så kommer den lilla påfågeln får vi hoppas! I lördags vaknade jag tidigt och åkte in till stan för att möta mamma och patty, blev en lunch och en fika. Sen lite stop på samtliga affärer, blev äntligen en väska. Som mamma betalade åt mig, snäll som hon är. Köpte även strumpbyxor som jag så fint tagit kort på, har massa bilder jag ska lägga upp men tyvärr lär det dröja, men snart så. Senare på eftermiddagen mötte jag upp Josue och älsklingen, vi kollade runt ett litet tag innan det blev dags att åka vidare mot älvsjö och möta upp sara på bussen mot heron. Tanken var ju att det skulle bli bowling och trevligheter. Dessvärre hade vi inte bokat tid och kön var för lång men det blev i alla fall en god middag. Sen följde hela gänget med hem till mig och vi såg film och sedan var det sovdags. Idag efter alla hade åkt passade jag och älsklingen på att ha en mysig söndag, så vi gjorde oss en god tonfisksallad och satte oss i soffan och kollade på Wallander.

Känner att jag har skrivit av mig som sjutton nu, men det var så tok skönt att skriva på dom här tangenterna, sen kan det ju också vara för att jag ska komma på ett sätt att slippa undan engelska läxan. Vid det här laget hade den ju varit färdig om jag skrivit såhär mycket.

Veckans planering är följande:

Måndag: Förberedelse inför semantik redovisning.
Tisdag: Engelska – Film Review. Make up store klubbkväll. Träffa älskling.
Onsdag: Prov – Demokrati. Tjejkväll på ….
Torsdag: Debatt! Lov

Nu blir det skriva skriva skriva på engelska arbetet! Sen blir det förhoppningsvis Twilight – New Moon. Har sett första som jag inte gillade så mycket så förhoppningsvis är den här bättre. Godnatt folk.

Bjuder på en bild från filmen Remember Me.

