En favorit är mitt Yves Rocher läpp balsam med doft av vanilj. Den ger mina läppar näring samtidigt som jag får ett härligt glans. Den skyddar mot uttorkning och läpparna känns silkeslena. Den innehåller bourbon vanilj, sheasmör, ricinolja, jojobaolja och mandelolja.

En annan favorit är min kabuki borste från i.d. Det som skiljer en kabuki borste från andra borstar är att hårstråna sitter tätare vilket ger ett mer täckande resultat. Dessutom blir det väldigt jämt och ser naturligt ut. Jag använder den tillsammans med mitt puder från Make Up Store som heter compact powder i färgen ”Milk”.
Jag får väldigt torr hud på vintern och försöker därför anpassa mina hud vanor till produkter som passar just min hy. Det här är ett ansiktsvatten och kommer från VICHY och heter Purete Thermale och är till för just torr och känslig hy. Det den gör är att den milt avlägsnar orenheter utan att skada hudens naturliga skyddbarriär. Något du absolut inte ska göra är att använda produkter med alkohol i vilket gör att din hy torkar ut. Skippa sådant och använd produkter som är bra istället. Jag vet att det ofta står på produkter från t.ex Visibly Clear att det ska göra så att man inte får några finnar eller orenheter överhuvudtaget. Men faktum är att det blir precis tvärtom. Jag har hellre någon finne i ansiktet och smörjer in mig med feta krämer än att jag använder uttorkande produkter. Som man säger – det är lättare att trolla bort en finne än att få bort torr hy. Därför är mitt tips att använda feta krämer och sunda produkter. Dessutom känns huden riktigt fräsch efteråt.

På vintern är det superviktigt att lägga ansiktsmasker med mycket fukt i. Min absoluta favorit är Treatment Maque Moisturizing från FACE Stockholm. Även den här masken är till för oss torrisar. Det är en gel mask som känns väldigt lyxig att lägga, det den gör är att den torkar in i huden och ger mycket fukt genom att den har i sig oliv olja, troll hassel, lavender och grönt te. När den väl har torkat in drar du enkelt bort den och tar bort eventuella rester med ett ansiktsvatten. Undvik vanligt vatten som har en tendens att torka ut. Den lätta gelen tränger lätt in i huden och motverkar fukt förlust och balanserar försiktigt talg produktionen.
Jag är en sådan person som verkligen gillar färg på läpparna. Jag brukar nästan alltid ha rött eller rosa lila färger på. Dessutom piggar det upp vardagen och får vilken svart outfits som helst att se riktigt snygg ut. Våga prova! Jag har nästan ett tjugo tal olika röda toner och rosa lila färger som variation och det är verkligen något som alltid har varit lite av mitt signum. När vi ändå är inne på samtalsämnet signum tänkte jag skriva lite om min kärlek till rosetter. Jag har alltid varit en rosett tjej. Jag har hur många olika rosetter som helst i olika färger. Just den här gillar jag väldigt mycket. Det ser ut som något som kan sitta på ett paket men istället har jag den som en hår accesoar. Så hår accesoarer är något jag håller kärt. Tyvärr har jag varit väldigt dålig på att använda dem den senaste tiden men jag ska börja använda dem flitigt igen nu lagom till vintern.🙂

Sist men inte minst ett lip gloss från Make Up Store som heter ”Bay”. Den är mer intensiv lila och har en väldigt kall färg i sig. Jag har ju ett väldigt ”kallt” ansikte, vilket menas att jag är väldigt ljus men ändå mörk i håret. Därför ska jag egentligen använda lite varmare färger men jag tycker att det går lite hand i hand. Jag tycker att det är så snyggt med ett lila kallt gloss till någon som är brunett. Därför kan jag inte undvika det.

Oj. Det här blev ju ett långt inlägg, hoppas att ni fick lite nya tips.🙂