Inte så god kväll. Efter att ha väntat på bussen i Gullmarsplan i tjugo minuter blir man alldeles till sig när bussen kommer. Man tänker på det man ska göra när man kommer hem, i mitt fall ta på sig pyjamasen, äta en god middag, plugga och lägga sig framför tv:n. När man har suttit på bussen ett x antal minuter och upptäcker att det är bilköer och missade bussar är det inte lika roligt längre. Efter en extra tjugo minuters väntan är det skönt att bussen börjar rulla på igen. På bussen sitter man och håller tummarna för att man ska hinna med den andra bussen som går var 2:timme. Så man är ganska beroende utav att vara i tid. Nästa hållplats ska jag av och jag ser att bussen som jag ska ta mot Torö kommer. Så jag springer fram till buss chauffören bara för att försäkra mig om att hinna med bussen och ber honom kontakta Torö bussen så att den kan vänta i 15 sekunder så att jag hinner hoppa på den. Men cp chauffören säger att ”det där är inga saker jag kan göra, vad tror du jag kan göra om du hade velat hinna med den kunde du hoppat av vid ica”. Men lilla röv hjärnan till buss chaufför verkar ha missat den punkten att bussen inte ens går förbi ica och den hållplatsen innan var 20 minuter bort. Så. Där fick jag se när bussen åkte förbi mig och jag gör en insats och börjar springa efter bussen med öppen jacka till nästa hållplats. Men hinner inte. Jävla ap chaufför. Ditt fel. Så, nu känns det mycket bättre. Som tur är har jag en pojkvän som bor i Nynäshamn så jag sitter just nu här och skriver detta klago inlägg. Nu ska jag krypa in till prinsen tills min nästa buss går. Tröst-äter lite chips så att jag blir lite glad. Förresten så möttes jag utav ett lucia tåg gjort av hästar och lucior ridandes genom Nynäshamn och lite julsång på det. Fint.

Förresten – det är inte snöns fel att det är förseningar utan det är fan busschaufförernas, tågen och SL. Det är vinter en gång om året och det ska fan dem kunna anpassa sig till. Om det är så att det blir så jäkla mycket förseningar tycker jag att dem kan ta tillbaka ångloken istället. Verkar ändå alltid vara något jäkla elfel, spårfel, cp fel. Men i själva verket är det SL-FEL! Skärpning